Raport Google Analytics GA5
Prezentujemy przykładowy raport Google Analytics GA4, który jako pierwszy raport na łamach dashboardy.pl jest dostępny w formie interaktywnej. Zachęcamy do analizy.
- Created Using: Power BI
Prezentujemy przykładowy raport Google Analytics GA4, który jako pierwszy raport na łamach dashboardy.pl jest dostępny w formie interaktywnej. Zachęcamy do analizy.
Wizualizacja na ciemnym tle wraz z prostokątnymi sekcjami dla grup wspólnych metryk. Nazwałem go Nowoczesny Dashboard ze względu na nietypowy design oraz kolorystykę, ale w gruncie rzeczy jest to zupełnie standardowy projekt zawierający metryki sprzedażowe, które pomogą w odpowiedzi na często powtarzane pytania biznesowe.
Ten projekt jest zdecydowanie inny od poprzednich, które prezentowałem. Wielkie wizualizacje, duża czcionka, niewielka ilość wartości liczbowych na wykresach – zdecydowanie uważam, że taki design jest zdecydowanie wystarczający do szybkiego porannego przeglądu biznesu, bez dogłębnej analizy.
Kiedy tylko jest to możliwe preferuję tworzenie aplikacji Business Intelligence zawierającej tylko jeden dashboard. Ale jak zmieścić wszystkie wizualizacje oraz metryki na jednym ekranie? Jest na to rozwiązanie – nowy dashboard Przegląd Wskaźników KPI.
Jeden obraz jest warto więcej niż tysiąc słów – dlatego wizualizacja danych jest naturalną metodą analizy biznesu. Organizacja rośnie, a my już potrafimy odpowiedzieć na podstawowe pytania korzystając z Dashboardu Sprzedaży Produktów. Kolejnym krokiem jest lepsze zrozumienie Kto i Jak dokonuje zakupów. Pomoże to w stworzeniu profilu klienta, jego potrzeb oraz w procesie przygotowania akcji marketingowych.
Wizualizacja danych to przede wszystkim odpowiadanie na pytania biznesowe. Dashboard Sprzedaży Produktów jest często pierwszym projektem analizy danych. Działy Sprzedaży zawsze generują dużo pytań, takich jak: co, kiedy oraz w jakich ilościach zostało sprzedane. Spróbujmy zatem odpowiedzieć na te najczęstrze pytania aby lepiej zrozumieć nasz biznes.