Dashboard dla Producenta Filmowego

Jesteś producentem filmowym i chcesz dowiedzieć się w jaki typ filmów zainwestować oraz jakich ludzi zatrudnić aby zwiększyć szanse na zdobycie Oskara? Prawdopodobnie na codzień nie zadajesz sobie takich pytań 🙂 Chyba, że tak jak ja postanowiłeś zbudować Dashboard dla Producenta Filmowego na potrzeby konkursu Data Visualization Contest organizowanego przez firmę Lingaro!

Konkursy w branży wizualizacji danych są fantastycznym miejscem na zaprezentowanie umiejętności analitycznych oraz zdolności projektowania i budowy praktycznego dashboardu. Najczęściej prace prezentowane przez ekspertów ograniczają się do jednego dashboardu, który ze względu na specyfikę konkursów częściej przypomina infografikę, niż interaktywne narzędzie analityczne. Projekt wizualizacji jest wobec tego naturalnie ograniczony i zmusza do wyboru tylko najbardziej wartościowych obiektów.

Moje zadanie polegało na przygotowaniu wizualizacji, która pomoże producentowi filmowemu przeanalizować parametry filmu i zdecydować, które z nich dają największą szansę na zdobycie Oskara. Przygotowałem dedykowany dashboard, który pozwala analizować najważniejsze wskaźniki. Jako producent z pewnością chciałbym sprawdzić czy wysokość budżetu przeznaczonego na film ma wpływ na oceny uzyskane w organizacjach filmowych. Okazuje się, że wysokość budżetu zupełnie nie jest czynnikiem gwarantującym wygraną.

Zdecydowanie bardziej interesującymi atrybutami zwycięstwa są, m.in. gatunek filmu oraz zespół aktorów. „Dramat” to zdecydowany zwycięzca na przestrzeni ostatnich lat.

Więcej wniosków zauważysz samodzielnie tutaj korzystając z interaktywnej wersji dashboardu Oscar Nominations.

Zachęcam do sprawdzenia wyników konkursu oraz zapoznania się z interesującymi wizualizacjami na stronie Lingaro. Mój Dashboard dla Producenta Filmowego także został dostrzeżony i umieszczony w sekcji wizualizacji „godnych uwagi” 🙂

Proponuję również inspirować się na bieżąco pracami publikowanymi przez mistrzów wizualizacji na portalu Tableau Public Galery oraz śledzić jedyny w swoim rodzaju Makeover Monday!

Powrót do Bloga.

Udostępnij znajomym